program 2017/18

Łódź

koordynacja

Sylwia Klimczak
tel. 42 63 600 92, 609 855 444
charlie@kinosfera.pl

adres kina

Kino Charlie
ul. Piotrkowska 203/205
90-451 Łódź

tel. 42 636 00 92
www.charlie.pl

program filmowy

Cena biletu dla jednego ucznia na jeden pokaz – 9 zł (przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum), 10 zł (szkoła ponadgimnazjalna).

Cena karnetu dla jednego ucznia na siedem pokazów – 55 zł (przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum), 60 zł (szkoła ponadgimnazjalna).

 

Opiekun przed pierwszym pokazem wybiera jedną formę płatności dla całej klasy. Jeśli wybierze bilety, kupuje co miesiąc przed pokazem dla tylu uczniów, ilu będzie obecnych. Jeżeli wybierze karnety, wykupuje je dla wszystkich uczniów w klasie przed pierwszym pokazem.

Karnety nie podlegają zwrotowi (również w przypadku nieobecności ucznia na pokazie). Uczniowie w trudnej sytuacji materialnej (2-3 os. z klasy, ale maks.10% z grupy, która uczestniczy w seansie) otrzymują darmowe bilety. Prosimy o zaznaczenie ich w formularzu zgłoszeniowym.

Opiekunowie uczestniczą w spotkaniach nieodpłatnie.

Przedszkole

cykl chodzę do kina 2017/18

Kino to wyjątkowe miejsce – tu możemy jednocześnie oddać się rozrywce i refleksji. Warto zabierać do kina już najmłodsze dzieci, pamiętając tylko o doborze właściwego repertuaru – odpowiedniego do wieku i możliwości rozwojowych wychowanków.

„Chodzę do kina” to cykl starannie wyselekcjonowanych filmów, kierowanych do widza w wieku przedszkolnym. Tematyka zaproponowanych utworów dotyczy zagadnień bliskich dziecku, spraw, które go dotyczą i są dla niego ważne. Skorelowanie treści przedstawionych w zaproponowanych filmach z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego, daje możliwość wykorzystania wizyty w kinie jako formy zajęć dydaktycznych. To idealny punkt wyjścia do rozmów z dziećmi i stworzenia sytuacji wychowawczej. Seans w kinie to również pokazanie dziecku świata dotąd mu obcego, zapoznanie go z filmem od strony technicznej, wprowadzenie nowych pojęć, zagadnień dotyczących powstawania filmów i ich gatunków. Wizyta w kinie to czas spędzony w wartościowy, inspirujący sposób. Warto skorzystać z takiej formy zajęć.

Dzięki cyklowi „Chodzę do kina” dziecko:

  • kształtuje wrażliwość, w tym wrażliwość estetyczną w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka
  • wzmacnia poczucie własnej wartości, indywidualności i oryginalności oraz potrzebę tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie
  • rozumie emocje własne i innych ludzi
  • uczy się dbania o zdrowie psychiczne
Filmy cyklu:

Szkoła podstawowa 1-3

cykl filmowi bohaterowie 2017/18

Bohaterowie książek i filmów towarzyszą człowiekowi od najmłodszych lat. Z jednymi się utożsamiamy, żyjemy ich życiem, inni nie pozostają długo w naszej pamięci. Każdy wychowawca czy rodzic szuka dla swoich uczniów wartościowych wzorców i postaw, które mogą pozytywnie kształtować dzieci oraz takich opowieści, które wiele ich nauczą. „Filmowi bohaterowie” są odpowiedzią na takie poszukiwania.

Prezentowany cykl to pełen barwnych postaci zestaw filmów pełnometrażowych oraz krótkich animacji stanowiących wartościową propozycję dla najmłodszych uczniów.

Bohaterowie to przeważnie ich rówieśnicy, często dopiero zaczynający naukę w szkole, borykający się z takimi samymi trudnościami, co młodzi widzowie. Jak sobie radzą w nowych sytuacjach? Jak popadają w gorsze tarapaty? I w jaki sposób, z pomocą przyjaciół, z nich wychodzą? Śledzenie losów i przeżywanie w sali kinowej przygód młodych bohaterów jest doskonałą lekcją wła- ściwego postępowania, a przy tym dobrą zabawą. Niebanalne historie Wima, który bardzo chciał chodzić do szkoły, Villadsa – pełnego fantazji sześciolatka, czy niesfornego Brama z pewnością przykują uwagę widzów.

Dzięki cyklowi „Filmowi bohaterowie” dziecko:

  • buduje relacje społeczne sprzyjające jego właściwemu rozwojowi (rodzina, przyjaciele) i zna właściwe wzorce postępowania
  • poznaje świat wartości, w tym ofiarności i współpracy
  • formuje poczucie godności własnej osoby i szacunek dla godności innych osób
  • zna wartość wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności
  • kształtuje postawę otwartości wobec świata i innych ludzi oraz aktywności w życiu społecznym
Filmy cyklu:

Szkoła podstawowa 4-6

cykl kino współczesne 2017/18

Obcowanie z najnowszymi dziełami kinematograficznymi to nieodłączny element kształcenia młodego odbiorcy kultury, bo inspiruje uczniów do tworzenia konstruktywnej krytyki rzeczywistości, w której dorastają, oraz daje im możliwość zidentyfikowania własnych problemów jako części procesów społecznych i kulturowych.

Przywykliśmy do osadzania tekstów kultury w epoce, w której powstawały. Cykl „Kino współczesne” pozwala wspólnie z naszymi dziećmi stworzyć mapę współczesności, a na nią nanieść palące problemy XXI w. Żyjemy w czasach sztuki heterogenicznej, rozproszonej, w epoce wielu twórców, w której nie sposób na własną rękę wyśledzić właśnie te filmy dla dzieci i młodzieży, które są najbardziej warte obejrzenia i poddania wspólnej refleksji. Prezentujemy nagradzane i docenione produkcje, będące sublimacją marzeń i lęków towarzyszących dziś dorastaniu. Czy chcę i potrafię skonfrontować moje prawdziwe ja z tym, co inne i obce? Czy empatia jest indywidualną zaletą, czy wartością społeczną? Jak konstruować relacje w społeczeństwie wielokulturowym?

Dzięki cyklowi „Kino współczesne” dziecko:

  • wyrabia i rozwija zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury
  • kształtuje umiejętności uczestniczenia w kulturze polskiej i europejskiej, szczególnie w jej wymiarze symbolicznym i aksjologicznym
  • rozwija zdolności dostrzegania wartości: prawdy, dobra, piękna, szacunku dla człowieka i kieruje się tymi wartościami
  • odnosi treści tekstów kultury do własnego doświadczenia
  • świadomie i uważnie analizuje filmy, zwłaszcza adresowane do dzieci i młodzieży
  • rozumie swoistość filmowych tekstów kultury

Filmy cyklu:

Gimnazjum / klasa 7

cykl między kulturami 2017/18

Myślenie o świecie jako globalnej wiosce coraz częściej traktowane jest jako oczywistość – internet, media spo- łecznościowe czy gry steamowe utwierdzają nas w tym przekonaniu. Cykl „Między kulturami” to weryfikacja wiedzy o wioskach globalnego świata oraz dostrzeganie uniwersalizmu ludzkich wartości.

Cykl „Między kulturami” to podroż przez świat różnorodnych kultur, religii, systemów politycznych. Pozwala on na zgłębianie wiedzy dotyczącej odległych kulturowo zakątków świata. Nowa wiedza przeplata się z uniwersalnymi wartościami, co pozwala uczniom na sprawne odnalezienie się w nowych krajobrazach przy jednoczesnym odczuwaniu różnicy. Dzięki temu proponowane filmy stają się także doskonałymi kontekstami do lektur czytanych w szkole, pozwalającymi na dostrzeganie wspomnianych podobieństw i różnic oraz uwspółcześnieniu omawianych zagadnień. Poza wiedzą dotyczącą asymilacji, izolacji, tożsamości etnicznej czy narodowej w widzach kształtowana będzie postawa tolerancji i empatii.

Dzięki cyklowi „Między kulturami” uczeń:

  • potrafi określać problematykę egzystencjalną
  • interpretuje teksty kultury odwołując się do wartości uniwersalnych i związanych równocześnie z narodowymi czy religijnymi postawami
  • kształtuje umiejętność empatii i doskonali kompetencje społeczne
Filmy cyklu:

Szkoła ponadgimnazjalna

cykl trudne tematy 2017/18

Cykl jest adresowany do uczniów, którzy w sposób otwarty i dojrzały starają się poznawać prawdę o otaczającym nas świecie.

W cyklu zostały zaproponowane filmy, które nie tylko poruszają ważne problemy współczesnego świata, ale są też bliskie młodym ludziom, dotyczą często sytuacji, w których sami się znajdują. Dzięki spotkaniu z tym kinem młodzież będzie mogła skonfrontować swoje wyobrażenie o świecie z postawami zaprezentowanymi w filmach, podjąć dialog z rzeczywistością, odnaleźć odpowiedź na nurtujące pytania. Trudne tematy proponują drogę w poszukiwaniu wartości i kształtowania postaw etycznych, uczą odpowiedzialności, tolerancji, dają przykłady zachowań, jak odnaleźć się we współczesnym świecie i w jaki sposób ustrzec się przed zagrożeniami cywilizacyjnymi. Filmy można powiązać z realizacją podstawy programowej w szkole ponadgimnazjalnej, przywołując konteksty literacko-kulturowe, społeczne, historyczne, a także odwołując się do realizacji zagadnień wychowawczych, a nawet lekcji biologii.

Dzięki cyklowi „Trudne tematy” uczeń:

  • wskazuje związki między różnymi aspektami utworu: estetycznym, etycznym i poznawczym
  • prezentuje własne przeżycia wynikające z kontaktu z dziełem sztuki
  • rozpoznaje sposoby kreowania świata przedstawionego i bohatera
  • dostrzega w utworach uniwersalne normy i konflikty wartości
Filmy cyklu:
Stowarzyszenie Nowe Horyzonty 2010-2015 Regulamin serwisu »