program 2017/18

Zgorzelec

koordynacja

Mariusz Tokarczyk
tel. 691 588 114
redstar@op.pl

adres kina

Miejski Dom Kultury – Kino Poza Nova
ul. Parkowa 1
59-900 Zgorzelec

tel. 75 77 52 415
www.pozanova.zgorzelec.eu

program filmowy

Cena biletu dla jednego ucznia na jeden pokaz – 11 zł.

Cena karnetu dla jednego ucznia na siedem pokazów – 56 zł.

 

Opiekun przed pierwszym pokazem wybiera jedną formę płatności dla całej klasy. Jeśli wybierze bilety, kupuje co miesiąc przed pokazem dla tylu uczniów, ilu będzie obecnych. Jeżeli wybierze karnety, wykupuje je dla wszystkich uczniów w klasie przed pierwszym pokazem.

Karnety nie podlegają zwrotowi (również w przypadku nieobecności ucznia na pokazie). Uczniowie w trudnej sytuacji materialnej (2-3 os. z klasy, ale maks.10% z grupy, która uczestniczy w seansie) otrzymują darmowe bilety. Prosimy o zaznaczenie ich w formularzu zgłoszeniowym.

Opiekunowie uczestniczą w spotkaniach nieodpłatnie.

Przedszkole

cykl chodzę do kina 2017/18

Kino to wyjątkowe miejsce – tu możemy jednocześnie oddać się rozrywce i refleksji. Warto zabierać do kina już najmłodsze dzieci, pamiętając tylko o doborze właściwego repertuaru – odpowiedniego do wieku i możliwości rozwojowych wychowanków.

„Chodzę do kina” to cykl starannie wyselekcjonowanych filmów, kierowanych do widza w wieku przedszkolnym. Tematyka zaproponowanych utworów dotyczy zagadnień bliskich dziecku, spraw, które go dotyczą i są dla niego ważne. Skorelowanie treści przedstawionych w zaproponowanych filmach z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego, daje możliwość wykorzystania wizyty w kinie jako formy zajęć dydaktycznych. To idealny punkt wyjścia do rozmów z dziećmi i stworzenia sytuacji wychowawczej. Seans w kinie to również pokazanie dziecku świata dotąd mu obcego, zapoznanie go z filmem od strony technicznej, wprowadzenie nowych pojęć, zagadnień dotyczących powstawania filmów i ich gatunków. Wizyta w kinie to czas spędzony w wartościowy, inspirujący sposób. Warto skorzystać z takiej formy zajęć.

Dzięki cyklowi „Chodzę do kina” dziecko:

  • kształtuje wrażliwość, w tym wrażliwość estetyczną w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka
  • wzmacnia poczucie własnej wartości, indywidualności i oryginalności oraz potrzebę tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie
  • rozumie emocje własne i innych ludzi
  • uczy się dbania o zdrowie psychiczne
Filmy cyklu:

Szkoła podstawowa 1-3

cykl filmowe sekrety 2017/18

Kino jest miejscem magicznym, pozwalającym widzowi zanurzyć się w nieznany wcześniej świat. Chociaż jest to jedna z najbardziej popularnych form rozrywki, mało kto zastanawia się, jak to się dzieje, że naszym oczom ukazuje taki, a nie inny obraz. Oglądając film, rzadko zastanawiamy się nad tym, w jaki sposób powstał, jak oddziałują na nas jego poszczególne elementy.

Ten cykl to propozycja dla dzieci, które lubią dociekać prawdy i zadają mnóstwo pytań na każdy temat. Specjalnie dobrane filmy cyklu to przepiękne i ciekawe historie, które pozwalają najmłodszym uczestnikom zastanowić się nie tylko nad ich treścią, ale także nad formą. Sprawiają, że uczniowie stają się bardziej świadomymi widzami. Filmy zostały dobrane tak, aby zaprezentować różnorodne techniki. Jak powstaje film animowany? Czy animacja zawsze wygląda tak samo? W jaki sposób film przenosi widza w przeszłość lub w przyszłość? Czy w filmie potrzebne są słowa? Z jakimi wyzwaniami mierzą się aktorzy? To tylko część pytań. Odpowiedzi na nie będzie można poznać podczas spotkań w kinie. Ze względu na tematykę prelekcji cykl jest przeznaczony dla trochę starszych uczniów.

Dzięki cyklowi „Filmowe sekrety” dziecko:

  • rozumie przekaz filmowy (wizualny, słowny, muzyczny), interpretuje go, zbiera na jego podstawie informacje
  • mówi, opowiada o swoich przeżyciach i doświadczeniach, korzystając ze zdobytej wiedzy
  • wyraża swoje spostrzeżenia i przeżycia, podejmując działalność twórczą, stosuje różnorodne środki wyrazu
  • tworzy relacje z rówieśnikami, współpracuje i współdziała w grupie, aby osiągnąć zamierzone cele
Filmy cyklu:

Szkoła podstawowa 4-6

cykl młodzi w obiektywie - klasa 4-6 2017/18

Młody widz, poszukujący swojego miejsca w świecie, nieustannie próbuje nazywać własne odczucia, by nie czuć się zagubionym. Utożsamienie się z bohaterem filmowym przychodzi mu niezwykle łatwo. Uczeń, śledząc postępowanie rówieśnika na ekranie, uczy się rozwiązywać własne problemy.

Przyczyną nawiązywania przez ucznia silnej więzi z bohaterem filmowym jest możliwość wskazania analogii w jego postępowaniu do działań podejmowanych przez jego rówieśnika w świecie rzeczywistym. Bohaterowie filmów prezentowanych w tym cyklu stają przed ważnymi wyborami, które nie są obce większości dzieci w ich wieku. Tym samym film jest doskonałym narzędziem służącym do uwrażliwiania i poszerzania wiedzy o relacjach ludzkich. Widz obserwuje gotowe rozwiązania, jednocześnie w przystępny sposób dowiaduje się o skomplikowanej sieci współzależności, wśród któ- rych dziecko jest jednostką zaangażowaną, postrzeganą podmiotowo i traktowaną poważnie. Filmy wybrane w tym cyklu łączą w sobie atrakcyjną i interesującą dla młodych widzów formę z niebanalną i wartościową pod względem edukacyjnym treścią. Przede wszystkim jednak starają się dotknąć tego wszystkiego, co składa się na rzeczywistość nastolatków, jednocześnie angażując ich do podjęcia dialogu.

Dzięki cyklowi „Młodzi w obiektywie” dziecko:

  • poznaje metody krytycznego odbioru, analizy i interpretacji tekstu kultury • konfrontuje własne doświadczenia z sytuacją bohaterów
  • doskonali myślenie konkretne oraz abstrakcyjne
  • interpretuje wartości etyczne wpisane w przekaz nadany dzieła filmowego
  • interpretuje dzieło filmowe jako strukturę wielowymiarową
  • poszukuje przyczyn zaobserwowanych zjawisk społecznych i projektuje ich konsekwencje zgodnie z własnym rozumieniem świata i oglądem relacji społecznych
  • poszerza rozumienie pojęć etycznych i wartości pożądanych w społeczeństwie
  • dostrzega wartość współpracy, tolerancji, akceptacji i konieczność podejmowania odpowiedzialności za własne decyzje
  • ćwiczy spójne komunikowanie i uzasadnianie własnego zdania w oparciu o treść danego obrazu filmowego
Filmy cyklu:

Gimnazjum / klasa 7

cykl młodzi w obiektywie gimnazjum 2017/18

Model dorastania młodego widza zmienia się wraz z kolejnym pokoleniem. Niezmienne pozostają jednak ciekawość świata oraz potrzeba akceptacji i niezależno- ści. Poszukujący współczesny bohater filmowy pozwala młodemu człowiekowi zmierzyć się z niejednokrotnie trudnym przekroczeniem granicy dziecko – dorosły.

Cykl proponowanych filmów stanowi źródło analogii do rzeczywistego świata nastolatka i pomaga zdefiniować oraz rozwiązać nurtujące go problemy. Rówieśnicy z ekranu mierzą się z własnymi lękami, uczą się być odpowiedzialni i niezależni, udowadniają, że chociaż nie ma łatwej recepty na bolączki wieku dorastania, to potrafią odnaleźć się w świecie nie tylko dziecięcych fantazji, ale również w świecie dorosłych. Cykl realizuje cele wychowawcze, odnoszące się do świata wartości. Wybrane filmy świadczą o jego wielowymiarowości, a bohaterowie tworzą filmowe historie, tym samym otwierając dyskusję o przyjaźni, miłości, przemocy rówieśniczej, seksualności, odmienności.

Dzięki cyklowi „Młodzi w obiektywie” uczeń klasy 7 SP:

  • staje się świadomym odbiorcą kultury filmowej
  • rozwija umiejętność krytycznego myślenia, oceny postaw i zachowań bohaterów filmowych, charakteryzując ich emocje i uczucia
  • dostrzega uniwersalne wartości
  • ćwiczy umiejętność komunikowania i uzasadnia wypowiedzi w oparciu o treść tekstu kultury
  • potrafi znaleźć nawiązania do wątków kulturowych i literackich
  • rozumie przemiany okresu dojrzewania
  • wykorzystuje konteksty społeczne i kulturowe w interpretacji tekstu kultury, jakim jest film
  • konfrontuje własne doświadczenia z sytuacją bohaterów

Dzięki cyklowi „Młodzi w obiektywie” uczeń gimnazjum: 

  • doskonali umiejętność dyskusji i prezentowania własnego stanowiska
  • poznaje ważne zagadnienia z zakresu etyki
  • rozwija kompetencje związane z inteligencją emocjonalną i społeczną
Filmy cyklu:

Szkoła ponadgimnazjalna

cykl kino polskie 2017/18

Cykl łączący najciekawsze produkcje ostatnich lat i dzieła klasyków kina polskiego. Sprawdzi się jako materiał do zajęć poświęconych rodzimej kinematografii czy – szerzej – kulturze.

Kontakt z dziełami zawartymi w zestawieniu poszerzy także wiedzę uczniów o współczesność pod kątem aspektów społecznych.

Zestaw daje uczniom szansę poznania rożnych form i gatunków filmowych, a także umożliwia zrozumienie złożoności jednostkowych postaw i wyborów. Proponowane fabuły i dokument, zróżnicowane pod względem formalnym i tematycznym, są dobrym pretekstem do dyskusji na tematy takie jak: godność, człowieczeństwo, wolność, jak również rodzina czy przyjaźń. Filmy pochodzące z tego cyklu przybliżają też społeczne i polityczne aspekty polskiej rzeczywistości (od lat 50. do współczesności) i ich oddziaływanie zarówno na jednostkę, jak i zbiorowość. Mogą być zatem przydatne nie tylko wychowawcom, nauczycielom języka polskiego i wiedzy o kulturze, ale także WOS-u, HiS-u i historii. Ponieważ bohaterami wielu filmów cyklu są ludzie młodzi, czyni to ich historie bliskimi uczniom, co jest nie bez znaczenia w dyskusji wokół problemów i postaw prezentowanych w filmach.

Dzięki cyklowi „Kino polskie” uczeń:

  • konfrontuje tekst literacki z innymi tekstami kultury, np. formami plastycznymi, teatralnymi, filmowymi
  • dostrzega obecne w tekstach kultury uniwersalne wartości i normy społeczne, a także konflikty wartości (np. równości i wolności, sprawiedliwości i miłosierdzia) oraz rozumie źródła tych konfliktów
  • odczytuje treści alegoryczne i symboliczne utworu oraz rozpoznaje sposoby kreowania świata przedstawionego i bohatera (narracja, fabuła, sytuacja liryczna, akcja)
  • poznaje wybrane filmy z twórczości polskich reżyserów (np. K. Kieślowskiego, A. Munka, A. Wajdy, K. Zanussiego)
Filmy cyklu:
Stowarzyszenie Nowe Horyzonty 2010-2015 Regulamin serwisu »