program 2018/19

Bolesławiec

koordynacja

Ewa Chrobot
tel. 75 644 21 46
impresariat@bok.boleslawiec.pl

adres kina

BOK MCC – Kino Forum
plac Piłsudskiego 1c
59-700 Bolesławiec

tel. 75 644 32 92, fax 75 644 21 47
www.kino.boleslawiec.pl

program filmowy

POBIERZ ULOTKĘ NHEF KINA

Cena biletu dla jednego ucznia na jeden pokaz – 9 zł.

Cena karnetu dla jednego ucznia na siedem pokazów – 56 zł.

Opiekun przed pierwszym pokazem wybiera jedną formę płatności dla całej klasy. Jeśli wybierze bilety, kupuje co miesiąc przed pokazem dla tylu uczniów, ilu będzie obecnych. Jeżeli wybierze karnety, wykupuje je dla wszystkich uczniów w klasie przed pierwszym pokazem.

Karnety nie podlegają zwrotowi (również w przypadku nieobecności ucznia na pokazie). Uczniowie w trudnej sytuacji materialnej (2-3 os. z klasy, ale maks.10% z grupy, która uczestniczy w seansie) otrzymują darmowe bilety. Prosimy o zaznaczenie ich w formularzu zgłoszeniowym.

Opiekunowie uczestniczą w spotkaniach nieodpłatnie.

Przedszkole

cykl chodzę do kina

Kino jest miejscem magicznym. W parę chwil potrafi nas przenieść do świata wyobraźni – tak odległego od tego, który widujemy na co dzień. Duży ekran sprawia, że treść filmu staje się bardziej realistyczna, na dłużej zapada w pamięć, pobudza do rozważań i refleksji. „Chodzę do kina” to zbiór starannie wyselekcjonowanych filmów z różnych zakątków świata, zarówno długo– jak i krótkometrażowych. To kino z przekazem, jednocześnie piękne i mądre, takie, które bawi i uczy. Wyjątkowo bliska dzieciom tematyka i bohaterowie, z którymi bez problemu mogą się zidentyfikować, sprawią, że kinowy seans będzie dla przedszkolaka efektywnie i wartościowo spędzonym czasem, szansą na wzbudzenie w dziecku potrzeby kontaktu ze sztuką.

Cykl „Chodzę do kina” to filmy, które w pogodny sposób przybliżają świat małego dziecka. Tematyka wyjątkowo bliska przedszkolakom sprawia, że nawet najmłodszym widzom łatwo utożsamić się z bohaterami filmów, wkroczyć w ich świat. Sfera uczuć dziecka w wieku przedszkolnym jest bardzo zróżnicowana, pojawiają się w niej radość, sympatia, ale i strach, zazdrość czy gniew. Jak sobie radzić z tymi uczuciami? Proponowany zestaw filmów może w tym pomóc. Będzie świetną okazją do tworzenia sytuacji wychowawczych, rozmowy o sprawach dla dzieci ważnych, o tym, co wzbudza ich niepokój, o strachu, ale również o pięknie przyjaźni – nawet gdy ta bywa trudna – o wartościach, jakie ze sobą niesie. Rozwijanie umiejętności społecznych to bardzo ważny cel w edukacji przedszkolnej. Tworzenie relacji z innymi osobami, współpraca, pomaganie kolegom – tego małe dziecko dopiero się uczy, podobnie jak bohaterowie filmów zebranych w cykl „Chodzę do kina”. Warsztaty plastyczne będą okazją do estetycznej interpretacji filmów przez najmłodszych.

Dzięki cyklowi „Chodzę to kina” dziecko:

  • przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych)
  • stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać, co się może zdarzyć
  • wie, jak należy się zachować na uroczystościach, np. na koncercie, festynie, przedstawieniu, w teatrze, w kinie
  • umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu (jak kształt i barwa) w postaci prostych kompozycji
Filmy cyklu:

Szkoła podstawowa 1-3

cykl filmowe sekrety

Kino to świat, z którym związanych jest wiele sekretów. Nie tylko najmłodsi zastanawiają się, jak twórcy filmów uzyskali pewne efekty, zadają sobie pytania o to, co widać na ekranie. Kino to pewien rodzaj magii. Dzięki umiejętnym zabiegom filmowców człowiek ma szansę przenieść się w nieznany wcześniej świat.

Cykl „Filmowe sekrety” to propozycja dla dzieci, które lubią dociekać prawdy i zadają dużo pytań na każdy temat. Filmy i scenariusze zostały przygotowane tak, aby pozwolić uczniom szukać odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania: Jak powstaje film animowany? Czy animacja zawsze wygląda tak samo? W jaki sposób film przenosi widza w przeszłość lub w przyszłość? Czy w filmie potrzebne są słowa? Z jakimi wyzwaniami mierzą się aktorzy? Propozycje te sprawiają, że uczniowie stają się bardziej świadomymi widzami. Filmy prezentowane w tym cyklu to przepiękne i ciekawe historie, które pozwalają najmłodszym uczestnikom zastanowić się nie tylko nad ich formą, ale także nad treścią. Poruszają wiele ważnych dla młodego widza zagadnień: rodzina, przyjaźń, zagadki, przygoda czy strach. Ze względu na tematykę prelekcji cykl jest przeznaczony dla starszych uczniów, którzy mają dobrze rozwiniętą wyobraźnię.

Dzięki cyklowi „Filmowe sekrety” uczeń:

  • rozumie przekaz filmowy (wizualny, słowny, muzyczny), interpretuje go, zbiera na jego podstawie informacje
  • mówi, opowiada o swoich przeżyciach i doświadczeniach, korzystając ze zdobytej wiedzy
  • wyraża swoje spostrzeżenia i przeżycia, podejmując działalność twórczą, stosuje różnorodne środki wyrazu
  • tworzy relacje z rówieśnikami, współpracuje i współdziała w grupie, aby osiągnąć zamierzone cele
Filmy cyklu:

Szkoła podstawowa 4-6

cykl świat filmu

Film dla współczesnych młodych widzów może stać się inspiracją do refleksji nad otaczającym światem, sposobem na kształtowanie uczuć, analizą i przedstawieniem rzeczywistości. Dlatego w ramach cyklu „Świat filmu” uczniowie klas 4–6 szkoły podstawowej poznają główne wiadomości z zakresu wiedzy o filmie, a także otrzymają możliwość omówienia kolejnych etapów tworzenia filmu, od pomysłu po sam koniec dzieła. Podczas kilku przemyślnie skonstruowanych spotkań w kinie uczniowie poznają twórców, którzy mają wpływ na realizację filmu – od scenarzysty, producenta, reżysera, operatora, montażysty, kostiumologa, charakteryzatora, kompozytora po aktorów. Kolejne spotkania mają na celu uświadomienie, że obraz filmowy tworzy zespół ludzi. Film to nie dzieło jednego twórcy. Każdy z elementów filmu ma bezpośredni wpływ na jego efekt.

Dla współczesnego, młodego widza film stał się nieodłącznym elementem poznawczym otaczającego świata i źródłem wiedzy o sobie samym. Kino to miejsce nowych doznań i przeżyć. Sztuka filmowa staje się narzędziem wychowania. Kształtuje postawy ludzkie, może stać się kanonem wartości, odradzających się w indywidualnej jakości przeżyć, ekspresji, swobodnego dialogu człowieka z człowiekiem. Pełni rolę kompensacyjną, dostarczając potrzeb duchowych i uczuciowych w sferze wyobraźni.

Propozycje filmowe cyklu dostosowane są do wieku w taki sposób, by przeżyte podczas projekcji chwile stały się przyczynkiem do realizacji treści zawartych w nowej podstawie programowej.

 

Dzięki cyklowi „Świat filmu” uczeń:

  • rozróżnia i wyjaśnia elementy realistyczne i fantastyczne
  • dostrzega i rozumie artystyczną swoistość filmu i sztuk audiowizualnych
  • wyodrębnia elementy dzieła filmowego, w tym scenariusz, reżyserię, ujęcie, grę aktorską, muzykę
  • wskazuje cechy charakterystyczne przekazów audiowizualnych i filmu
  • odbiera przekazy w sposób świadomy i uważny
  • odnosi teksty kultury do własnego doświadczenia
Filmy cyklu:

Gimnazjum / klasa 7

cykl młodzi w obiektywie (gimnazjum i klasy 7-8 SP)

Obiektyw kamery skierowany na młodego bohatera. Co zobaczymy? Kogo? Co będzie niósł ze sobą wizualny przekaz? Czy pomoże w konstruowaniu uniwersalnego sytemu wartości, w rozumieniu samego siebie i innych ludzi? I, wreszcie, kim jest młody, współczesny bohater filmowy? Czy stanie się kimś, kto pozwoli naszym uczniom znaleźć wspólną tożsamość, doświadczać świata, akceptować własną ciekawość i niezależność?

 

Cykl proponowanych filmów stawia na bohatera poszukującego, który na ekranie mierzy się z trudnym, choć fascynującym przekraczaniem granicy dziecko – dorosły. Wskazane obrazy filmowe stanowią źródło analogii do rzeczywistego świata nastolatka i pomagają zdefiniować oraz rozwiązać nurtujące go problemy. Ekranowi rówieśnicy uczą się walczyć z własnymi lękami, chcą być odpowiedzialni i niezależni. Udowadniają, że choć nie ma łatwej recepty na bolączki wieku dorastania, potrafią odnaleźć się nie tylko w świecie dziecięcych fantazji, ale i w rzeczywistości dorosłych. Cykl realizuje cele wychowawcze odnoszące się do uniwersalnego świata wartości. Wybrane filmy świadczą o jego wielowymiarowości, a młodzi bohaterowie tworzą piękne filmowe historie, otwierając dyskusję o przyjaźni, miłości, rówieśniczej rywalizacji, odmienności i nadziejach, jakie niesie współczesny świat.

Dzięki cyklowi "Młodzi w obiektywie" uczeń klas 7 i 8:

  • staje się świadomym odbiorcą kultury filmowej
  • rozwija umiejętność krytycznego myślenia, oceny postaw i zachowań bohaterów filmowych, charakteryzując ich emocje i uczucia
  • dostrzega uniwersalne wartości i wiążą je z postawami społecznymi
  • ćwiczy umiejętność komunikowania i uzasadniają wypowiedzi w oparciu o treść tekstu kultury
  • potrafi znaleźć nawiązania do wątków kulturowych i literackich
  • rozumie przemiany okresu dojrzewania
  • w interpretacji tekstu kultury, jakim jest film, wykorzystuje konteksty społeczne i kulturowe
  • konfrontuje własne doświadczenia z sytuacją bohaterów
  • potrafi przyjąć cudze poglądy i polemizować z nimi
  • podejmuje próby rozwiązania przedstawionego problemu
  • wyrabia i rozwija zdolność rozumienia dzieła filmowego
  • rozwija zdolność dostrzegania prawdy, dobra, piękna i szacunku dla innego człowieka
  • rozwija potrzebę uczestniczenia w kulturze

Dzięki cyklowi "Młodzi w obiektywie" uczeń gimnajzum:

  • doskonali umiejętności dyskusji i prezentowania własnego stanowiska
  • poznaje ważne zagadnienia z zakresu etyki
  • rozwija kompetencje związane z inteligencją emocjonalną i społeczną
Filmy cyklu:

Szkoła ponadgimnazjalna

cykl trudne tematy

Cykl adresowany jest do uczniów ciekawych otaczającej ich rzeczywistości, skłonnych do odkrywania prawdy o współczesnym świecie i otwartych na postawy mierzące się z problemami codzienności.

W cyklu zostały zaproponowane filmy, których problematyka jest bliska współczesnemu człowiekowi, poszukującemu odpowiedzi na nurtujące pytania i wskazówek do rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Dzięki spotkaniu z tym kinem uczniowie będą mogli poznać skomplikowaną naturę człowieka, zmierzyć się z problemami i dylematami etycznymi postaci filmowych, wspólnie przeżywać sytuacje, w których znaleźli się bohaterowie. Znajdą także inspiracje do refleksji na temat bliskiego sobie środowiska oraz makroprzestrzeni społecznej. „Trudne tematy” pełnią funkcję profilaktyczną – odwołują się do systemu wartości, kształtują poglądy, uczą motywacji, uwrażliwiają, pomagają uniknąć zagrożeń cywilizacyjnych i wskazywać źródła konfliktów w świecie. Filmy można powiązać z realizacją podstawy programowej w szkole ponadgimnazjalnej, przywołując konteksty literacko-kulturowe, społeczne, historyczne, a także odwołując się do realizacji zagadnień wychowawczych, czy wręcz tematów z lekcji biologii.

Dzięki cyklowi „Trudne tematy” uczeń:

  • wskazuje związki między różnymi aspektami utworu: estetycznym, etycznym i poznawczym
  • prezentuje własne przeżycia wynikające z kontaktu z dziełem sztuki
  • rozpoznaje sposoby kreowania świata przedstawionego i bohatera
  • dostrzega w utworach uniwersalne normy i konflikty wartości
  • dostrzega obecne w innych tekstach kultury wartości narodowe i uniwersalne
  • dostrzega w świecie konflikty wartości (np. równości i wolności, sprawiedliwości i miłosierdzia) oraz rozumie źródła tych konfliktów
Filmy cyklu:
Stowarzyszenie Nowe Horyzonty 2010-2015 Regulamin serwisu »